I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2008-09-28

Dagens Diva

It is only the modern that ever becomes old-fashioned.

Eftersom jag fick någon sorts erbjudande om att (ansöka om att) bli modebloggare kände jag mig nödd och tvungen att gå igenom mina tidigare inlägg. Jag skriver väl inte om mode?

Handen på hjärtat och någon minuts research senare finner jag finfina alster om skor, konsten att matcha en cykelhjälm, dålig retusch, Top Model, mera skor och även skor. Jag gillar skor.
Fashion is what one wears oneself. What is unfashionable is what other people wear.

Ovanstående är ett citat som jag upprepar gärna och ofta; men hur väl skulle en sådan insikt och åsikt stå sig i konkurrensen om läsarna?

Kan man vara cynisk, motströms samt envist hålla på att det heter second hand och inte vintage om man ska vara modebloggare? Mode och mode förresten, de mest framgångsika bloggarna som faller i denna kategori skriver väl även om annat än mode?

A fashion is merely a form of ugliness so unbearable that we are compelled to alter it every six months.

Å ena sidan... å andra sidan skulle min nya planerade serie illustrationer, som är en sorts hyllning till mina skor, passa bra in i modetänket. Så nej, jag gråter inte om någon kallar mig modebloggare. Icke heller rynkar jag på näsan eller fnyser. Jag ställer mig däremot frågande till om alla mina (två) läsare ivrigt surfar in här för att få följa mina modegurutips.

Så, vilka skor eller vilken outfit vill ni se först? Kom ihåg att vänta er det oväntade.

Samtliga citat av Oscar Wilde

Inga kommentarer: