I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2008-09-11

Venus Trapped

Jag erkänner direkt: jag är ett Top Model-fan. Jag tycker att programmet är hysteriskt roligt, Tyra Banks är hysterisk och att fotsessionerna är kul. Men varför ska de sända säsong 10 fyra dagar i veckan? Har de bråttom att stöka undan modellerna innan nån ny storsatsning tar plats i rutan, eller handlar det om att försöka konkurrera ut Idol? För de sänder väl auditions 24/7 i fyran, vad jag förstår.


För ungefär ett år sedan marknadsförde trean onsdagskvällar som Girlylicious, en lill-lördag för landets alla tjejgäng. Som jag minns det var onsdagskvällen full av Sex and The City, Desperate Housewives och liknande program. Huvudsponsor för onsdagskvällen var ett vinmärke, hela TV-rutan andades party och glamour. Någon tid senare försvann namnet Girlylicious (antagligen på grund av TV-såpan med liknande namn, Girlicious), men temat bestod. Så även partykänslan; på onsdagar myser man till det med glam-såpor och - just det - ett glas vin.

Landets alla Bag in Box-motståndare* frågar sig nu i kör; är Top Model den nya kvinnofällan?!

Allvarligt talat, jag trodde bara att programmet bytt dag. När det sedan gick igår igen tänkte jag att det var för att det är säsongsstart. Att jag ska vara hemma fyra vardagskvällar i veckan bara för en realityshow känns lite väl mycket begärt. Även om jag vill se vem som bråkar mest. Vad vill ni, trean, binda kvinnor vid TV'n? o_O

Vad jag undrar nu är vad det kan vara för program som komma skall, det är väl knappast så att Top Model inte har tittarsiffror nog för att klara av att sändas en gång i veckan utan att tappa, liksom. Vi får väl se om, en, två... fyra veckor. I guess. Om ungefär tre timmar är det i alla fall dags för ett nytt glas vin avsnitt. Vem ska bli eliminerad av sniper-Tyra ikväll?

*Nej, jag är inte Bag in Box-motståndare. Men man kan fråga sig hur de tänkte?

2 kommentarer:

Elin J sa...

Alltså, jag undrar precis samma sak, inte för att jag klagar iom att jag älskar ANTM (the best and the worst show on earth!) men, om jag får spekulera fritt, och förmodligen lite drömskt och helt åt helvete fel, så tror jag att de kanske vill sätta igång med cykel 11 så fort som möjligt? ELLER bara helt enkelt konkurrera med Idol.

Sliven sa...

Du menar att trean vill vara up to date med den säsong som går i Amerikat? Jag har fått för mig att säsong 10 är den sista säsongen, men jag kan ju ha fel... en annan misstanke jag har är att de vill flagga mer för den svenska Top Model. Den som lever får se?