I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2007-10-26

Loser-Carrie

Carrie Bradshaw är en loser, i alla fall när det kommer till skor.
Allvarligt talat, när man shoppar skor för tusentals dollar är man inte cool och hipp, man är mest bara dum i huvudet.

Jag shoppade skor idag. Det var inte meningen, jag behöver egentligen inte fler skor, men precis som Carrie vill jag ju så gärna ha! Och till skillnad från Carrie lägger jag inte min sista tusen- eller hundralapp i skolådan! Mina nya skor är råsnygga, precis rätt, läckert indigo och kostade exakt tjugofem kronor. På rea. Det är så man ska göra. Å andra sidan är jag, också till skillnad från Carrie, ingen high fashion-modeslav. Jag väntar gärna ett halvår på att priset på de rätta grejorna ska gå ner, eftersom jag vet att de rätta grejorna inte är de nyaste; de rätta grejorna är de jag väljer att ha på mig. In your face, fashion-industry.

Apropå rätta grejor... helt rätt just nu är Cher från Clueless. Eller, delvis rätt. Färgerna är lite läskiga, men på det stora hela; tidigt 90-tal och overknee-strumpor är redan här igen. Vad ska de ta sig till när det är slut på retro att ta till? Retro 1400-tal? Hursomhelst, jag köpte knästrumpor idag (fast på mig blir de overknee, yay för att vara kort!). Det hade jag väl iofs inte ens tänkt på att köpa om inte fashion-industrin bestämt att det är inne nu, så in your face, me. Men i alla fall. Ihop med mina läckra, superbilliga skor, en het kort kjol från mitten av 90-talet och en grön skjorta är de bara helt rätt. Spara gamla, snygga kläder, köp nytt på rea och skit i modetrenderna.

That's what's Hot!!!

Inga kommentarer: