I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2007-11-08

Stackars Michael Jackson.

Michael Jackson ska upp i rampljuset igen och förbereder det hela med intervjuer och fotograferingar. I en tidning poserar han som sin idol, Fred Astaire (enligt uppgift från Aftonbladet). Och det är mycket snack om hur han som vanligt är vitare än en biologiskt svart man borde kunna vara, men jag tittar på den där bilden och undrar om Jackson har missat något?

Michael Jacksons nya image, en tolkning av Fred Astaire, är nämligen snubblande lik Johnny Depps tolkning av Willie Wonka, som ju när den var på tapeten för inte alls så länge sen väckte frågor om huruvida den var inspirerad av Michael Jackson... Nu var det väl inte klädseln så mycket som rollens excentricitet som skulle vara á la Jackson, men klädstilen ingick liksom i paketet... och Jackson, som vill fjärma sig från bilden av sig själv (på ack, så många sätt) hamnar i en sits där han mest för tankarna om en nidbild -- av sig själv.

Jag tycker så synd om Michael Jackson. Han är lite i samma klass som Carola; det går an så länge de står på scen och sjunger (helst julsånger för Carolas del), men så fort de går ur rampljuset gör de bäst i att knipa käft, de har så lätt för att få sina egna ord om bakfoten.

Skillnaden är att jag inte tycker om Carola, medan Jackson är rätt sympatisk. Han har ju alltid haft en unik talang, alltid varit en stor artist i egen rätt, även utan skandaler. Men jag tycker att det kanske vore bra för honom att förtidspensionera sig och låta oss vårda minnet av hans storhetstid i fred.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns ju ingen artist i världen som ens kommit i närheten av det Michael Jackson har presterat. Det är verkligen tragiskt att han har hamnat under sin egen skugga då han är en av de mest begåvade musikstjärnor vi någonsin haft.

Synd att media hänger ut honom så jävligt och att folk är så förbannat ignoranta och drar pedofilskämt etc.


"Hur kan man inte gilla Michael Jackson?" Det är en fråga jag ställer mig själv ofta. Det är också en fråga som jag ännu inte hittat ett svar på.

More respect to this man!

A:E sa...

Jag är en 13-årig tjej som är ett av Michael Jacksons fans. Jag förstår inte heller hur någon kan snacka skit och inte gilla honom/hans musik.
Michael Jackson är verkligen duktig, men han blev väl så rik och känd att inte ens han orkade hålla emot. Och nu sitter han bakom fördragna gardiner och är känd för lögner och skandaler. Michael Jackson har verkligen tappat bort sitt liv, han har ju inget liv värt att leva längre och det värsta är att han inte ens försöker komma tillbaka till "vattenytan" igen! Jag tycker så himla synd om han som en gång varit The King Of Pop!!!

Bengt sa...

King Of Pop Michael Jackson är världens kändaste människa som finns på jorden, Hans dans, röst och vilja gjore honom till Kungen av pop och musik...

Michael har sattit upp ribab så högt att inte ens Elvis Presley eller beatles eller dom största artister kunde göra nått liknande, nu är ju elvis död


men Länge leve kungen av Musik michael jackson. we love you all Darly. Och jag vill tacka honom för hans 50 år på jorden.