I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2008-09-23

Rules of the Game

En liten reklamlänk dök upp på min LJ. Den pekade till en sajt där jag kunde få lära mig någonting som kallades The Game. Eftersom jag händelsevis sett en intervju med några Mystery Method-snubbar i dagens Doctor Phil (ja, jag vet. The things telly can teach ye, eh?) var jag förberedd på vad sidan skulle innehålla. Kom igen nu killar, nu skaffar vi lite stil och självförtroende så att vi får ligga dejta lite! Hepp!

"The Game" syftar alltså på dejtingdjungeln, sajten i fråga säljer någon sorts självförtroende-koncept med, föreställer jag mig, one-liner workshops och djupa aftershaggdiskussioner. På sajtens blogg levereras råd och tips i bästa Fråga Malena-stil, av någon anledning varvat med bilder på halvklädda tjejer. To keep up the moral of the troops, I'm sure.

Jag minns att jag läste nåt om det här för inte så länge sedan, och det som slog mig redan då var; är inte det här bara en maskuliniserad rip off av The Rules? Ni vet den där boken som var i ropet för typ tio år sedan. Om en kvinna gör si, säger så, aldrig ringer först och absolut inte ligger förrän på tredje dejten kommer hon att vinna det ultimata priset; 24 karat på ringfingret! (Är det vänster eller höger?) Åh, och Mister Right, såklart. Han kommer på köpet. Kort sagt, en ultra-amerikansk regelbok om vad en kvinna bör och inte bör göra för att få en äkta hälft på kroken. En manlig bekant läste The Rules, i ett försök att förstå kvinnors psyke. Jag öppnade boken, gäspade, och tappade bort den. Ungefär i den ordningen. Om ett förhållande går åt skogen för att man ligger på första dejten var det nog inget fantastiskt förhållande to be, resonerade jag. Resonerar fortfarande.

Hursomhelst. Läser i sajtens (som i övrigt heter Charismatic Relationships) blogg, får till min stora förundran veta att en PickUp Artist inte alls kör runt i en Pickup och sjunger. Där ser man.

Dr Phil (som bland annat lovordats av Bob Ricci) frågade i kvällens program kvinnorna i publiken vad de tyckte om att killarna som tränat Mystery Method faktiskt övat innan de gick ut och raggade. Med blandat resultat, beroende på vilken gäst som just intervjuats i studion. Men kom igen, alla övar väl på något sätt? Vissa tränar social kompetens på (overpriced?) workshops, andra skaffar den IRL. Själv övar jag online, because I'm Geeky like that.

Däremot skulle det inte vara så kul att veta att man var den som killen övat . Warm up for the real thing, liksom.

Skummar igenom resten av bloggen. Det känns som att läsare av The Game och läsare av The Rules förtjänar varandra, happily ever after.

The End?

Inga kommentarer: