I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2008-09-12

Mikromysteriet

Idag är en trött dag. En vänlig, men gräsligt tidig hantverkare springer fram och tillbaka i ett välment försök att skaffa fram en fungerande mikro till mig (den ingår i hyran). Jag snubblar ur sängen och ser tacksamt på när hantverkarpojken plockar upp en skinande ny mikro. Hantverkarpojken slåss med mikron, som inte vill passa in på anvisad plats. Hantverkarpojken och jag slår våra kloka (sömniga) huvuden ihop och tingas inse att mikron är av fel modell. Den vänlige hantverkarpojken tycker att jag kan behålla mikron tills vidare, tackar för sig och vandrar iväg. Jag går tacksamt tillbaka till sängs.

Trettio minuter senare travar hantverkarpojken in med en annan mikro, eftersom hans inte lika vänlige chef påpekat att att eftersom jag ändå ska få en mikro av rätt sort, är det bättre att jag får en lånemikro än den sprillans nya mikro som hantverkarpojken kom med i första vändan. Jag nickar förstående, chefer har idéer. Hantverkarpojken är fortfarande vänlig när han för andra gången travar iväg, likväl tänker jag i mitt stilla sinne att om han ringer på dörren en gång till kommer jag att bita honom i näsan. And not in a good way. Sedan drar jag täcket över huvudet.

Satt igår och zappade i reklampauserna, och fick tillfälle att fundera över de nya typerna i Idol-juryn. Den där nya killen, vem är han lik? Vem?

Linda slår huvudet på spiken; det är ju han den där från CSI:NY! Vad gör han i Idol?

Och, för att knyta an till en mycket viktigare fråga; varför var inte han i min lägenhet i morse för att reda upp den där Mikrovågsugn-affären? CSI-snubbarna kan ju lösa alla fall av konstigheter på mindre än fem minuter, tänk så mycket bättre jag kunde ha fått sova om han bara varit här och skött sitt jobb.

Gnäll gnäll gnäll.

3 kommentarer:

Linda sa...

Ha ha ha! Då är jag åtminstone inte ensam om den åsikten! Trodde ett tag att jag var en smula sinnesförvirrad...men gudars, karl SER ju faktiskt ut som Gary!

Sliven sa...

Visst gör han?

Linda sa...

Vem vet, dom kanske är besläktade ^^