I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2008-10-01

Här Går Jag

Visst känns det lite som en storm i ett vattenglas, men jag tycker ändå att en variation bland trafikskyltarna verkar trevlig. Sedan kan man ju tycka att det riktigaste i sammanhanget vore en mer ikoniserad figur utan särskilda kännetecken. Men då landar man i det faktum att figuren kommer att tolkas som en man ändå, enligt rådande norm. Det finns ju exempelvis så oändligt många fler streckgubbar än det finns streckgummor.

Nu är det höstrusk extrordinare häruppe. Cyklade hem i ösregn efter jobbet igår, känner mig hängig och eländig idag. Huvudet tycks fullt av våt ull. Som baksmälla, fast utan den roliga festen. Lägg till det ett (för all del intressant) möte, där man ska hålla god min och inte gäspa sig fördärvad. Nej, hösten är mysigast om man är inomhus och därtill torr om fötterna.

För att komma i form igen dricker jag starkt kaffe och läser den nyfunna pärlan Skadi. Läs. Skratta. Förfäras.

Inga kommentarer: