I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2008-10-14

Sliven Pimpar

Det har blivit dags att pimpa ett par roliga bloggar som jag tycker förtjänar uppmärksamhet för att de lyser upp min tillvaro. Först ut är Photoshop Disasters, som precis som namnet antyder handlar om bildretuschering som gått riktigt, riktigt fel. Vad har till exempel hänt med Demi Lovatos haka? Eller med den allmänna känslan för perspektiv?

Det senare kan man för övrigt även fråga sig om bilden till den här artikeln. Bara för att man talar om att bilden är ett montage är det inte OK att slarva med vinklar och skärpa!

Photoshop Disasters är full av galna exempel på dålig redigering, bortklippta personer och bilder där klonstämpeln fått styra. Mycket nöje!

Nästa blogg på listan är mumsiga Cake Wrecks. Där kan man se exempel på både extremt dåliga och ofattbart fantastiska tårtdekorationer. Och då talar vi huvudsakligen om tårtor som ska föreställa professionella, dina egna misslyckanden i köket går i princip säkra. Om du inte väljer att skicka in dem till bloggen, vill säga. Bilden på min Barbierosa födelsedagstårta har således inte förärats en plats på Cake Wrecks, och för att vara amatörmässigt gjord måste jag säga att jag ändå var rätt nöjd med den.

För tillfället är jag nyfiken på om det finns något inlägg rörande tårtan på bilden, som sägs ha skickats från Explorer-gänget till Firefox-gänget då de uppdaterade webbläsaren förra hösten. Tydligen var tårtan uppskattad, för det sägs att de fick en till när Firefox 3 släpptes. Generösa typer, webbutvecklare.

För fler intressanta lästips, kika på min länklista. Have fun, kids!

Inga kommentarer: