I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2008-10-27

It's the Cat's Pyjamas, Dearie!

Mitt i finanskrisen gör det glada tjugotalet comeback, i form av en flapper dress (en sådan som förknippas med Charleston och Jazz). Vad de heter på svenska vet jag faktiskt inte, trådklänning kanske? Jag köpte den hursomhelst på Vero Moda, och den var inte röd utan svart. Det står var och en fritt att tolka bilden i bloggen som missvisande reklam.

Hur som haver, det är måndag och därmed även föreläsning, workshops med mera. Dagens tema var observationsmetodik, vilket lustigt nog sammanfattas mästerligt i dagens Sinfest. Föreläsaren hade tråkigt nog inte deltagit i den kurs jag gick för ett tag sedan, där man fick lära sig att den gyllene regeln för en Powerpoint-presentation är att inte skriva för mycket på varje slide, samt att inte använda en mindre teckenstorlek än 20pt. Bråttom hade han också, bläddrade friskt och raskt. Tur att min anteckningsteknik är fantastisk (thanks, old school).

Det är inte alldeles roligt att vara uppbokad schemamässigt hela veckan när man har PM som ska in på torsdag, men det får gå. Har laddat med shoppingrunda samt utelunch med O (kinamat), så jag är så peppad jag kan bli. Typ. Sedan i helgen väntar icke skolrelaterade trevligheter, det är viktigt att ha något att se fram mot. Förväntningssamhället, ni vet.

Inga kommentarer: