I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2008-10-16

Befriad

Nej Katrin, du behöver inte vara någon förebild. Men om du inte vill ha den typen av ansvar har du antagligen fel jobb. Du är i någon form en offentlig person (även om det tog mig ett tag att fatta att det var du som tidigare hette Schulman), och är du dessutom anställd av en TV-kanal fungerar du som märkesbärare för det företaget och deras värderingar. Du ska vara programledare, inte oskyldigt intervjuoffer.

Eller, för att dra det ett varv till; with great power comes great responsibility. Offentliga personer har makt, som trendsättare, talespersoner och allmän utfyllnad i veckopressen. Så, Katrin, du har ett ansvar. Det kanske inte står i ditt kontrakt, specifikt, men jag kan lova att det finns med någonstans i Fyrans marknadsföringsplan. Antagligen med fin stil och en snitsig formulering.

Suck it upp och bete dig som folk, eller byt jobb. Det kan kanske även vara av intresse för dig att även om 90% av pojkarna i Stockholm förstår dig, betyder det inte att någon annan gör det. Pojken du kallade bögig ("snygg", enligt Katrin-wiki) till exempel, var han från Stockholm? Eller var han från den grå massa som i folkmun kallas Resten Av Världen?

Om du vill kan jag starta en insamling: Befria Katrin från Ansvar (och återbörda henne till hennes naturliga miljö).

No Love
/Sliven

6 kommentarer:

A.P.SE sa...

Den dagen som hbt-rörelsen och feminister slutar hacka på heterosexuella och heterosexualitet, heteronormen etc och även skämta om det så...
Men det är tydligen PK!

Sliven sa...

Jaha, vad kommer att hända den dagen?

Kommer världen att bli mindre politiskt korrekt? Och är detta i så fall bra eller dåligt?

Eller menar du att jag hackar på hetrofolk? Den enda jag hackar på är Katrin Vadhonnuheter, och jag tycker inte att hon är särskilt representativ för heterosexuella i det här sammanhanget. Snarare är hon representativ för fåniga människor.

Linda sa...

Eh...jag fattar inte. Men YO Sliven, jag håller helt och fullt med dig! Vi borde göra en "Free Willy" med Katrin Vadhonnuheter och släppa ut henne i sin rätta miljö, där hon hör hemma. Free Katrin!

Sliven sa...

Linda, You tha Woman!
Enligt vad som skrivs i pressen verkar det som om Fröken Z blivit befriad. Man kan fråga sig om andra aktivister hann före oss? =O

Linda sa...

Ack och ve! Det verkar som om Katrin fortfarande är ute på fri fot! Tror du Green Peace är med på en drastisk räddningsaktion denna gång, så att det går rätt till för en gångs skull? Eller ska du och jag ta saken i egna händer å skjuta henne med sövande giftpilar? Giftpilar låter mer...mer...lockande. Eller hur?

Sliven sa...

Gift låter sannerligen intressant. Catch Katrin (and make her do tricks)! *lol*