I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2008-10-06

Källarmonster

Höstlöv gör sig bäst mot klar himmel. Vilket betyder att ja, det har äntligen slutat regna. Trots denna glädjande nyhet känner jag förkylningsvarningens alla klockor ringa; det är feber på gång. Vilket betyder sängläge, varm dryck (valfri) och fjärrkontrollen i ett fast grepp.

Alternativt maratonsittning med valfri DVD-box, där kan jag välja mellan Angel eller Pushing Daisies. Eller varför inte lite av varje? Sedan kan jag feberdrömma ihop en intressant crossover, där Angel modigt bekämpar pajätande hundar som man absolut inte får röra. Crossovers är roligast när de inte matchar varandra särskilt bra. Senast fantiserade jag ihop ett mellanting av Hush från Buffy och Blink från Doctor Who.

Om ni hade fantiserat ihop något sådant hade ni också tyckt att det är läskigt att gå ner i källaren numera. Jag lovar.

Fast det är klart, om man väger otäcka statyer mot möjligheten att David Tennant skulle kunna springa runt i min källare för att bekämpa sagda otäckheter, så vågar jag nog gå ner i källaren för att boka tvättid ändå, lite lagom entusiastiskt sådär. Idag också.

Inga kommentarer: