I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2008-10-29

Bröst. För att jag vet att ni bryr er.

Mina bröst gör ont. Jag är säkert gravid eller nåt... fast antagligen inte.

Om eller när jag nån gång blir gravid hoppas jag att mina bröst inte växer så mycket, eftersom jag tycker att det är jobbigt att byta BH-storlek. Man måste ju byta ut hela BH-garderoben! Visst, brösten kanske krymper ihop sedan igen, men det är ju inte helt säkert att man kan ha sina gamla BH's för det. Gå ner i vikt för att kunna använda sina vanliga kläder är en sak, men bröst gör ju som bekant lite som de vill när det kommer till storlekar. De är egensinniga på det viset.

Enligt en intressant artikel utfördes i övrigt den första skönhetskirurgin på bröst i syfte att förminska dem, enligt tidens ideal. Detta var på 1890-talet. Den allra första skönhetskirurgin ska däremot ha utförts på penisar, så tidigt som för tvåtusen år sedan. Den gick ut på att återställa förhuden av olika anledningar, bland annat för att få tävla i de olympiska spelen i Grekland. Där fick man nämligen inte lov att vara omskuren. På den tiden tävlade ju som bekant bara män, dessutom var de nakna (som någon kanske minns var det prat om att återinföra dessa regler när OS var i Aten).

Det går alltså mode i både bröst och penisar. Den som till äventyrs involverat sig i debatten om könshårets vara eller icke vara kan alltså lugnt konstatera att mänskligheten var vansinnig redan innan Jesus & Co lunkade runt på jorden.

Vilket får mig att undra om det där med att föra den mänskliga rasen vidare egentligen är en så särskilt bra idé.

2 kommentarer:

Elin J sa...

I feel you. Det är därför jag hatar att vara tjej most of the time. Jag menar, man visste ju att man hade nyckfullhet från sin kropp, men just när man tror man fattat hur den funkar -SÅ ÄNDRAS DEN!

Point being, för ett par år sen hade jag aldrig ont i brösten, numer är det en klar indikation på att jag inte är med barn. Det är typ som en klocka som startar 10 dagar innan jag ska ha mens. Brösten blir större och gör ont, så får jag mens, ingen bröstsmärta/mindre boobs.

Kanske är ngt sånt?

Sliven sa...

Jag gillar att vara tjej, oftast. Fast när kroppen får spatt undrar man ju såklart vad som pågår.

Det skulle såklart kunna vara mensrelaterat, jag känner inte igen att de ska hålla på och ömma såhär, bara. Men det är säkert helt normalt, som KP-s kropp och knopp-rådgivare skulle ha uttryckt det. ;D