I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2008-10-04

anywayz...

Det regnar fortfarande. Antagligen kommer det att regna hela oktober. För att det kan.

Ett sätt att pigga upp mörkret och vätan är nya anywayz, som går att läsa i sin helhet här. Jag har inte tecknat anywayz i fullformat på alldeles för länge, det känns desto roligare att äntligen få ihop något nu. Fast det känns för all del rätt surt att aldrig "ha tid" med en serie vars grundtanke är att den ska ta så kort tid som möjligt att teckna.

Kuriosa: anywayz såg ursprungligen dagens ljus våren 2005, då jag höll på med mitt projektarbete i Hofors (en serie som heter motvind, närmare beskriven i motvindbloggen). Projektarbetet började tära lite på mig, och jag insåg att självinspirerade klotterserier var mycket roligare att hålla på med (aren't they always?) än det jag egentligen skulle göra. Det blev både färdigt projektarbete och ett antal anywayz-sidor i slutändan, men det är den sistnämnda som levt kvar som ett pågående projekt. En mix av navelskåderi, fjärilar, Ninja Wrestle Monkeys och humor. För att jag kan.

Nu ska jag ta mig samman och trava bort till O, för lite extra värme i höstrusket.

2 kommentarer:

Jenny Sellsve sa...

Vi du få din blogg uppmärksammad?
Kolla: http://www.sellsve.nu/?p=298
Och tipsa mig!

Sliven sa...

Tjaa, du kan ju få analysera min blogg om du vill. Why not?