I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2008-08-15

Provocera mera!

Jag läser i Metro att Sveriges blondaste bloggare söker en assistent för att klara av att sköta studier och egenföretagande. I läsarkommentarerna till artikeln kan man se den vanliga mixen av bu och bä över Bellas popularitet och vara eller inte vara, vilket givetvis är tämligen förutsägbart. Många tycker att bloggen är överskattad, språket dåligt och inläggen ointressanta.

Jag tycker inte själv att Bellas blogg är jättefantastisk läsning, som fenomen är hon dock ganska intressant. Det intresse hon väckt i media och på webben är spännande, och jag förundras över att folk blir så otroligt provocerade av hennes popularitet.

När jag så läser i artikeln att Bella vill bli advokat, tycker jag mig se en solklar parallell; Legally Blonde. Seriöst. Varför inte bara leva ut stereotypen, och sedan gå ut och kicka ass? Jag ser fram emot att få se Elle Woods IRL.

Inga kommentarer: