I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2008-08-30

Bland lattemammor och shoppingnarkomaner

Var i Stockholm igår för att lotsa O till en intervju; kände mig mycket världsvan och praktisk som fann både rätt T-bana, gata och sedan även vägen tillbaka in till centrum. Någonstans däremellan fann jag även ett bibliotek som hade en karta över inerstan. Men den biten kan vi ju tala tyst om...

En annan sak vi fann, som av en slump, var Barnvagnsmaffians hemliga högkvarter. Där satt lattemammorna och gjorde upp om priserna på barnmat, interna regler för ammning, samt vilka barnklädesmärken som kommer att gälla i höst. Eller vad vet jag, de kanske smugglade Kubanska javabönor i barnvagnarna. Sådär som Barnvagnsmaffian gör, enligt ryktet. Av rädsla för mitt liv vågar jag inte uppge vilket café det gällde, men jag kan avslöja att de hade mkt goda muffins i diverse smaker och varianter.

Som alltid när jag kommer till en ny eller större stad, får jag lite shoppingpanik; vill se alla roliga affärer och grejer som givetvis finnes till försäljning i sagda större stad. Problemet är bara att jag vanligtvis vaknar upp halvägs genom kassan i nån butik som Åhléns eller H&M, då jag inser att de här affärerna finns ju hemma. Varför blir det alltid så? Jag gick runt på H&M när jag var i Köpenhamn senast också, jag lovar. Jag skulle ju såklart ha sprungit in på Designtorget eller Serieteket istället, men nu bidde det inte så. Det bidde däremot (enbart) en violett palestinaschal från en av turistbutikerna i Gamla stan, och över detta glädjer sig mitt hjärta likväl som min plånbok. Så. Slutet gott?

Ikväll ska jag på Bio. (Som om inte tio timmars sammanlagda sittande på buss igår var nog?) Men bio är ju så klart både roligare och kortare, så jag är glad. Allting gott.

Inga kommentarer: