I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2008-08-31

When Wasps Attack

Sista Augusti. Jag sparar de intressanta bloggämnen jag antecknat på min mentala lista, och viker sommarens officiellt sista dag åt lättare funderingar; såsom nostalgi över sommaren som var och förväntningar inför hösten som väntar.

Kårhuset behövde en poster för att annonsera öppettider med mera nu när skolan drar igång; jag petade ihop en hurtfrisk affisch med titeln "Äntligen Höst!". Egentligen tycker jag att det är hemskt att det är höst, skulle gärna haft några sommarmånader extra, men som poster betraktat tror jag ändå att de flesta kan se titeln utan att sätta i halsen. Hurtigt, men ärligt, ändå. För visst ser jag fram mot en ny termin, på sätt och vis. Kände en skapariver jag inte upplevt på länge, när jag satte mig vid datorn för att knåpa ihop den där affischen. Det lovar gott!

Kanske ändå att jag inte var sådär helt, helt ärlig i min uppriktiga rubrik; sensommareftermiddagen har beslutat sig för att straffa mitt lilla hyckleri med att skicka alla sommarens överblivna getingar på mig. Sitter i O's kök med balkongdörren öppen och har redan jagat ut två stycken. En geting ligger på bordet, i färd med att stillsamt dö (det var inte jag som slog ihjäl den). Kanske är det så att sommaren håller på att dö med getingen? Usch, så sommarnostalgiskt det blev. Nästan lite väl mycket.

Inför hösten ska jag ordna: nya klackar till mina piratstövlar, nya skrivarpatroner, fler skrivbordslampor, ny vinterkappa. Se där, hösten som ursäkt för att shoppa loss (nya block, pennor, mappar etc) är alltid en humörhöjare. Kanske att man skulle slå till med en ny mössa också?

Inga kommentarer: