I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2008-08-25

Öm, sexig och lagom svettig?

Vad ska man svara på frågan om när vi ska våga erkänna att det kan finnas ömhet i ett slag över munnen? Örfilar man upp nån, så tacka fan för att det blir ömt. Liksom. Läser igenom Zandén och Gyllenhammars lilla betraktelse utan att riktigt fatta vad de är ute efter. En riktig Karlakarl kanske? Eller bara en ung, läcker (självupptagen) älskare?

Jag är heller ingen ivrig påhejare av det traditionella äktenskapet, som verkar vara en av de saker som de klankar ner på. Jag skulle absolut inte ha något emot en öppnare kultur vad gäller relationer och familjebildning. Harem, ja tack. Why not? Men jag förstår inte riktigt om det är mononormen som damerna protesterar mot, eller om det bara är nåt allmänt utbrott över att en dröm om perfektionism ännu inte uppnåtts.

Visst, den PERFEKTE mannen är såklart en superhjälte; snygg och vältränad bekämpar han de onda (eller kanske är han en välförsedd superskurk?). Karatesparkar utdelas lika lätt som fjäderlätta kyssar, och aldrig att han luktar svett när han kommer hem från jobbet. Kanske bara lite, sådär lagom sexigt. Eftersom han är superhjälte hinner han såklart alltid hämta barnen på dagis, men när de väl är avlämnade hemma är de hustruns ansvar. Givetvis är den perfekte mannen straight. Rå och lite farlig (lagom sexdoft, som sagt) tar han oss med storm varje gång, sedan flyger han ut på nya äventyr. Wazooom! Men samtidigt är han öm, så öm!

Jag vet inte vad det är Zandén och Gyllenhammar är ute efter, men finge jag se den PERFEKTE mannen, skulle jag gömma mig och vänta tills han flugit vidare. Perfection is such a bore.

... men det där med en grekisk ö kan jag ställa upp på.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jessica Zandén har en egen terapimottagning i Bromma där hon ger sina patienter kognitiv beteendeterapi.

Adress:
Zandén & Carlström AB
Orrspelvägen 11
16766 Bromma

Telefon: 0708 570328

Fax:08 251538

Email:
jessica.zandén@bredband.net

Verksamhetsbeskrivning:
Kognitiv terapi Friskvård Jessica Zandén

Sliven sa...

Hej Spambot! Vad bra att du gör lite reklam för dame Zandén, själv verkar hon inte göra det så bra, tycker jag.

Själv skulle jag inte gå till henne för terapi, men du, kära Spambot, kanske skulle pröva?