I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2008-08-28

No place like home

Sista terminen börjar på tisdag, sedan får det vara färdigpluggat på ett tag. Min studiemotivation räcker nog ganska precis till en C-uppsats, sedan får det vara bra. For now.

Framtidsplanerna är ganska fasta, men ännu lite luddiga i kanterna. Helst vill jag ju flytta hem till GBG, jobbar som bekant med att intressera O för detta prospekt. Han vill inte bo i någon "stor" stad, säger han. Denna kommentar får mig att vilja skaka honom lite; pojken kommer ju från miljonstaden Lagos! Ingenting i Sverige kan jämföras med en stad i den storleken. FYI, Lagos har ungefär åtta miljoner invånare, enligt Wikipedia. Stockholm har knappt två, Göteborg ligger inte ens över miljonen. Imorgon ska vi åka ner och titta på Stockholmarna (tiiidigt tidigt, usch och fy); tror O kan tänkas få upp ögonen för skillnaden mellan "stor" i Sverige och "stor" i världen... han ska på intervju ca tre minuter (med T-bana) från Cityterminalen, jämför det med fyra timmars bilkö varje dag för att ta sig till och från jobbet i Lagos. Ibland undrar jag om han överdriver, men med åtta miljoner invånare (vem vet hur många bilar?) är det inte en helt otrolig historia.

Hur som haver. Jag vill flytta hem. Jag vill att O flyttar med. (Observera att jag med "hem" inte menar ett föräldrahem, det vore ju helt galet. Jag menar mitt hem. Såklart.)

Här regnar och regnar det oavbrutet. På tisdag börjar pluggandet, på onsdag har jag lovat att jobba. Snart är vardagen igång. En sista liten tripp bara, en som vi kan arkivera under "semester" för min del. Fem timmars bussresa enkel väg, med avresa klockan sju, för tankarna till charterresor. Sverigecharter. Jag får sluta ögonen, luta mig tillbaks och låtsas.

Inga kommentarer: