I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2008-08-06

In retrospect...


Sen, på gränsen till retro, hakar jag på trenden att posta en bild av mitt tonårsjag kontra mitt nutida jag. Stilfullt färglagt, även. Det som slog mig när jag försökte finna kontraster var att tonårsjaget och nutida jag har mer likheter än skillnader vad gäller smak och klädstil. De flesta kläder och skor jag hade för tio år sen (ok, jag är inte officiellt 26 förrän om två veckor, men ändå) ligger i ett källarförråd på hemlig ort, och jag känner ofta att just det där plagget, de där stövlarna, skulle jag velat ha på mig idag! Fast å andra sidan har jag kläder idag som jag inte kunnat/velat bära som 16-åring. With age comes great diversity.

Andra som tecknat detta meme är Stef Gaines, Li Österberg och Tanja Suhinina. Vet du om nån mer, eller vill teckna själv? Säg gärna till, jag gillar att läsa tecknarmemen. (Ett meme, flera memen, väl? Memes? MMS? Gah!)

Inga kommentarer: