I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2008-05-01

Sköna maj, välkommen!

Det är vår, det är vår, det är vår! Jag blir så exalterad över att denna långa vinter äntligen är slut och att gatorna är fria från snö och grus så jag kan välja skor utan att begrunda risken att halka. Fel skor = död, om det är vinter. Usch.

Vi fann en brasa igår, men av någon anledning tändes den så tidigt att den var nästan nerbrunnen när vi fann den. Dumt, jag utgick ifrån att majbrasor börjar brinna runt 20.00. Det verkade vara ett rimligt och bra antagande. Jag måste byta stad, flytta hem så jag kan gå på bokmässa, teater och Slottsskogspromenader... samt ordentligt Valborgsfirande med braständning klockan 21.00. Jag har hemlängtan!

In other news:

Årets sötaste Mp3-spelare är korad (inofficiellt): Jag tycker att den är helskön. Samt att den ser ut som en puderdosa. Eller kanske som ett UFO.

Jag har en spelare som är nästan alldeles ny, så jag är ingen potentiell kund, men fönstershopping är som bekant en trevlig vana. Internet tar i och för sig begreppet fönstershopping till en helt ny nivå... Anywayz, jag tycker att det verkar tramsigt att sätta en prislapp på ungefär 400 kronor för en spelare på 1GB, även om den är så söt att det gör ont i tänderna. Hade priset legat runt 150-200 hade prylgalningen i mig lätt införskaffat en, oavsett hur många funktionella och fina spelare jag haft liggande hemma. Men för det angivna priset gäspar prylgalningen lätt, och somnar om.

Klämdagstenta imorgon, bäst att sätta rattlås på datorn och begrava sig i anteckningar och litteratur. Blörk. Tidiga morgnar borde förbjudas enligt lag, finns det nåt parti som jobbar för det?

2 kommentarer:

hagge sa...

haha 150 kronor.
samsung håller världens högsta klass när det gäller elektronik.

400 är väldigt prisvärt.

Sliven sa...

Tycker jag inte alls att det är, särskilt inte för futtiga 2GB. Samsung är inte hett nog.

Men för all del, put your money where your mouth is...