I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2008-05-04

Fjärde maj på månen

...men November i Paris.

Jag längtar bort från den här stan (nej, inte Paris). Nu har våren kommit, men det är inte tid för syrener riktigt än. Jag borde lyssna mer på Belle and Sebastian, det brukar alltid kännas lite bättre då.

Kommer osökt att tänka på den där teckningen (är det inte en av Monica Hellström?), där en kvinna frågar en annan: "Vilken deppartyp är du, höst, vår eller allround?" Jag ser alltid fram mot den ljusare årstiden, likväl finns alltid skäl till melankoli. Jag misstänker att det är lagen om alltings jävlighet som spelar in, när man ser vemod i blåa kvällshimlar, regndoftande syrener och sprakande solnedgångar. Det, eller brist på endorfiner...

Endorfiner kanske är ett bristämne hos Nordbor, brukar det inte talas om "det Svenska vemodet" och bitterljuva Finländare? Olika världsdelar, olika enzymer, typ. Någon (inte jag) skulle kunna skriva en avhandling. Remember to give me cred.

Inga kommentarer: