I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2008-05-31

Regn, regn, regn, skog

Jag är så borta i huvudet nu så jag vet inte vem jag är. Hade en deadline satt till första juni (den där tävlingen), och har hela tiden satsat på att få in materialet före den 30:e, eftersom juni bara har 30 dagar. Eftersom tävlingen inte stängt än idag den 30:e, blev jag således något fundersam... tills jag insåg att det fortfarande är MAJ. I maj finns hela 31 dagar. Inte så konstigt att det blev fel i knoppen.

I övrigt funderar jag på om den där nyupptäckta indianstammen i Sydamerika är på riktigt, eller bara ett smart PR-trick för att rädda regnskog? När jag läser vidare i artikeln står det förvisso att det finns ett antal grupper världen över, som inte har någon direkt kontakt med omvärlden, men det känns fortfarande helt overkligt att det idag skulle finnas människor som inte har någon som helst koll på resten av vårt globaliserade samhälle. Fast ganska häftigt, ändå. Det är ju de som kommer att överleva när bomben smäller, oljan tar slut eller när all världens datorer förlorar fattningen och spontanantänder. Så klart.

Och om, utifall att, det hela skulle vara fabricerat på något vis, tycker jag fortfarande att det är häftigt. En organisation som planterar ut falska indianer i bushen för att rädda regnskog skulle jag gärna jobba med. Ni kan höra av er till mig, konspirationsteoretikern, om ni finns därute.

I want to Decieve.


Inga kommentarer: