I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2008-05-17

Källardusch

Jag förstår inte riktigt min granne. Hon/han tar med sig radion ner i duschen, vilket för all del verkar mysigt, bara något överambitiöst. I mitt hus har vi gemensam dusch. Det funkar oftast bra, även om det såklart vore trevligare att ha badrum inne i lägenheten, men jag är van från förr att ha dusch i källaren. Visst är det fint med musik till badet, men behöver man verkligen ta med radion ut för 10-30 minuter i duschen? Jag undrar om personen i fråga tar med sig musiken till tvättstugan också. Där tycker jag att en radio skulle göra mer nytta, nån som har lust att komma och ställa dit en?

Nu ska jag åka på Rusta och shoppa cykel, så jag slipper promenera till och från jobbet. Att jobba natt ställer min tidsuppfattning lite på huvudet, inatt var jag tvungen att stanna uppe och se The Miracle Worker, som slutade typ 04.00. Fast mest var jag tvungen att stanna uppe för att filmen var så intressant. Bara för det höll jag på att missa min tvättid idag, men grym som jag är lyckades jag klämma in allt som var smutsigt, inklusive jobbkläderna. Jag rockar, helt enkelt.

Inga kommentarer: