I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2008-05-21

Den tiden igen...

Eurovisionen är igång, och Schlagernörd som jag är håller jag givetvis koll. Bosnien-Hercegovinas bidrag, som ser ut precis som Sweeny Todd, om Sweeny Todd varit en solskenskomedi i glada färger, gör mig glad på ett fint sätt. Man har annars så många anledningar att vara glad på cyniska och ironiska vis i Schlagersammanhang, så detta är ju en trevlig omväxling.



Sol och strålande väder ute, men jag ska plugga lite inomhus innan jag går till jobbet. Det fina med att bara jobba två nätter i veckan är att den första natten vet man att man bara ska jobba en natt till, och den andra natten är det nästan helg eftersom det är veckans sista arbetspass. Lyxigt. Inatt tar jag med mig träningskläder till jobbets gym, det är lite trist att sitta och glo på TV i två timmar när man har rast. Pigg och gymmad vill jag vara efter min nattalunch!

Inga kommentarer: