I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2008-05-06

Nadia Plesner, min idol.

Ja, hallå, har jag kommit till designerföretaget Louis Vuitton? Jag ville bara meddela att ni gjort bort er. Ordentligt. Kthnxbye.

Nadia Plesner fick en briljant idé: Om det inte krävs mer än designerväskor och små fula hundar för att skapa uppmärksamhet, varför inte använda dessa medel för ett gott syfte? Sagt och gjort, Plesner designade en T-shirt med motivet här intill och sålde den till förmån för barn i Dafur. Ovan nämnda designerföretag kräver nu Plesner på 15000 €, då de tycker att väskan på bilden påminner alltför mycket om en av deras egna väskor.

Say it with me: Pleeeeeease! Louis Vuitton, vi kommer för alltid att minnas er som det snåla företaget med de fula väskorna. Nadia Plesner, du rockar så hårt att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Jag vill vara du, fast utan massiva böter, helst. Ok?

Inga kommentarer: