I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2008-05-05

Hobbityoga

Ser fram emot att få återse Ian McKellen som Gandalf i filmatiseringen av Bilbo (The Hobbit). Jag tror att många, mig själv inkluderad, skulle bli besvikna om tonen i de nya filmerna skulle bli alltför olik LOTR-trilogin. Och ett säkert sätt att vända stämningen upp och ner brukar som bekant vara att byta ut delar av skådespelarensemblen... Nu är det väl nästan bara Gandalf som är en viktig rollfigur i båda filmerna, Bilbo själv bör ju rimligtvis spelas av en ny, ung skådespelare. Förutom Gollum (hoppas på återkomst av Andy Serkins!) och kanske Elrond tror jag inte att det är så många fler karaktärer som återkommer, det beror ju på hur de skriver manus. Sen skulle jag personligen gärna höra Michael Wincott som Smaug, han är lite lagom badass!

Jag har inga direkt invändningar mot regissörsbytet, gillar det lilla jag sett av del Toro (som för övrigt ser ut som Peter Jackson). Däremot är jag nog inte ensam om att bli fundersam över den andra filmen i Bilbo-serien, som ska bli en nyskriven historia om åren mellan Bilbo och LOTR... Hmmmm. Är ni fullkomligt säkra på att det där är en bra idé, New Line? Egentligen?

...den som lever får se.

I övrigt var jag på Yoga idag, avslappnande och skönt, även om det inte var min vanliga typ av Yoga. Yinyoga, som det heter, är en avkopplad variant som handlar om att lyssna på kroppen. Jag brukar köra Poweryoga, som är mer utåtriktad, mer träningspass än avslappning. Men det var kul att pröva på något nytt.

För oss som sitter vid datorn mycket mer än vad vi borde (kom igen, erkänn!) kan de här övningarna hjälpa till att arbeta bort anspänningar i nacke och axlar. Det dyker ju upp råd om hur man ska röra på sig så att man inte stelnar till framför dataskärmen, men jag vet inte om någon egentligen tar till sig sådana råd... själv är jag tyvärr rätt dålig på det. Men om man kallar det Yoga blir det genast lite roligare. ^_^

Nu ska jag samla ihop mig och skriva på min inlämningsuppgift. Hepp.

Inga kommentarer: