I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2008-12-01

Alla dessa städer och sängar...

Oh. Ah. Det är redan december. Jag hinner inte hinner inte hinner inte med. För mycket som ska göras. Skolan äter mitt liv. Uppsatsen äter min hjärna. (We're not unreasonable; no one's gonna eat your eyes.)

Var i el Stockholmo och intervjuade folk för sagda uppsats i veckan, fem intervjuer på tre dagar. Pust! Samtliga intressanta, och mycket material, men helgen har varit en dimmig koma med mycket sängläge. I don't like the stress but the stress likes me.

Bra med Stockholm: man behöver aldrig vänta länge på en buss eller tunnelbana (till skillnad från i mindre städer som vi låter vara namnlösa for now). Dåligt med Stockholm: alla springer överallt. Ingen vet varför. Om inte termen "Stockholmssyndrom" varit upptaget, hade den dock beskrivit fenomenet på ett utmärkt sätt. Spring spring spring.

Imorgon ska jag börja skriva ut intervjuer. Ämnet är Nation Branding, för den som undrar. För att göra det hela lite roligare ska jag kila in och kolla på Sveriges virituella ambassad på Second Life. Ni vet, den som det var sånt liv om för ett tag sedan. Det är rolig research i ett nötskal. Tisdag: baka lussebullar, helgen: åka till Öret och röja. Det är mycket nu, allt samtidigt, helst. Sängen lockar ständigt med sina förföriska kuddar och sitt omfamnande täcke. Godnatt, värld.

Inga kommentarer: