I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2008-12-08

Det är inte lätt när det är svårt

Jävlar. Jag slog just sönder min kaffekanna. Shit. Och det är nästan lika dyrt att köpa en ny kanna som att köpa en helt ny kaffebryggare. Så värdelöst.

Sensmoral: man ska inte diska ... eh? Usch. Nu blev jag på dåligt humör. Dagen har ju flutit på så bra hittills, att döda en fin kaffekanna var onödigt. Morr.

Kom hem igår från en reunion i Öret, kul att träffa folket igen. Chockade alla med att festa nyktert, A som plockade upp oss såg först ut som om hon helst velat sätta mig på tåget hem igen. De är söta, mina små vänner. Men sen hade vi roligt. Roligast av alla hade nog AKJ, som fann en fransos på dansgolvet. Fast nästa gång får inte den där långe drasuten vi känner välja klubb! Big no-no. Men det kunde varit värre, vi kunde ju hamnat på den där klubben där de sköt på varandra. Då hade det blivit lite dålig stämning bland DMD:arna.

Öret är i övrigt rätt fin. Man kanske skulle flytta dit igen? Fast ingen snö fanns det, då är det lite mer julstämning här i norr. Å andra sidan har de ett fungerande system i lokaltrafiken, vilket är mer än man kan säga om Syndsvall. Det geni som tyckte att man skulle ta bort möjligheten att betala med kontanter på bussen innan man kan börja betala med sms-biljett borde få ett pris. Eller, jag tycker att hen borde få ett straff. I en stor tårta, liksom, och sen blir allting svart. Lite sådär.

Inga kommentarer: