I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2008-12-23

Varför är det så ont om grönt?

Första lediga dagen sedan ... I know not when. Nicht idea, sugar. vad jag vet, är att det är fantastiskt ont om snyggt grönt nagellack i Syndsvall. varför vet jag inte. Av samma anledning som Fransmännen i så hög utsträckning talar genom näsan, skulle jag tro.*

Imorgon ... nay, idag (klockan slog just tolv) är det Julafton, har jag hört. Ge mig några timmar till, så landar nog även detta faktum i min överstimulerade hjärna. Förhoppningsvis. Vi har i alla fall alla julens tillbehör, komplett med nykokad knäck. Verrry tasty.

Och snö. Vi har snö i parti och minut. Det går fortfarande bra att få beställa lite vit, kall julstämning här uppifrån nordanlandet. Om ni lämnar en order före 02.00 får ni is på köpet. Hurra!

Midvinternattens köld är hård (-9 grader), advetsstjärnorna gnistra och glimma
Ingen sova i förortslägenhet, i internetålderns timma
Månen vandra sin tysta ban, snön lyser vit på fur, gran och bilar
Snön lyser vit på taken, tomten har just kommit hem från stormarknaden.


God Jul!



*Hej, jag gillar Tage Danielsson.

Inga kommentarer: