I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2008-12-15

Julklappsverkstad

Såna där tonåringar som man hört talas så mycket om, vad vill de ha i julklapp, tro? Om det nu mot förmodan skulle ha ramlat in några tonåringar på den här bloggen, så spänn av. Ni kommer ändå inte att få några julklappar av mig. Jag är selektiv.

Hur som haver. Jag har nog alltid mest bara velat ha böcker i present. Och en massa dyra prylar av diverse slag, plus DVD-boxar. Men mest böcker, det är liksom alltid ett säkert kort när det gäller mig. (Gäller även om ni vill skicka julklappar till mig). Problemet med kidz och tonåringar är att de säger att de mest av allt vill ha en specifik sak. Och man vet, bergsäkert, att den där saken har deras föräldrar redan anförskaffat, slagit in i fint papper och gömt i garderoben eller på annat passande ställe. Och så står man där, tillbaks på noll. Gäller alla (2 styck) barn och tonåringar jag känner i alla fall.

Det brukar sluta med att jag köper något ganska menlöst, typ en presentbag från H&M med lite smink och duscholja och kanske en fin nagelfil. Sånt är ju för all del trevligt att få, men inte särskilt fantasifullt. Så i år tänkte jag försöka mig på något lite mer vågat. Först funderade jag på en sån här söt liten MSN-buddy, för semi-onödiga prylar som blinkar och har sig är liksom alltid rätt. Men de verkar vara slut i lager, så nu tror jag att det blir en Blåsapa från Coolstuff i stället. Den verkar också söt och lagom onödig.

Sen har jag ju en sån där pojkvän som väl ska julklappas på något sätt också. Men han får minsann ingen blåsapa, han får nöja sig med något mindre sött och onödigt. En praktisk klapp, till exempel. Oh, fasa!

Inga kommentarer: