I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2008-11-21

I sold my soul (and I liked it)

Under veckan har universitetet försökt lönnmörda mig genom att lömskt tvinga mig att läsa dag och natt. Olika teorier som tydligen är jätteviktiga att ha med i vetenskapliga studier. Jag förstår inte varför man inte bara kan knata upp till ansvariga typer och fråga ut dem om det man vill ha reda på? Måste man ha en massa vetenskapligt stöd också? Urdumt.

I övrigt har jag sålt min själ till privattandvården, eftersom det ryktas att de borrar med laser. Jag gillar inte tandläkare. Eller, jag gillar inte deras borrar. Det där lilla ilande ljudet som liksom vill borra sig genom tanden och vidare upp i kraniet, iiiiiiiiiil säger borren. Horribelt. I närmare femton år* nu har media tjatat på om att nu kan man borra med laaaser, och det ska vara så braaaa, men det är ju lögn att få tag på en tandläkare som faktiskt gör det. Antagligen är det typ fyra gånger så dyrt, men det kan man nästan stå ut med bara för att få slippa det där ljudet... iiil, iiil, iiiiiiil. *ryyys*

Ärligt talat gick jag till den privata tandisen för att det var billigt och gick snabbt att få tid, men jag känner mig ändå lite som en sellout. Med tandvårdsreformen (som jag fullständigt glömt bort) fick jag dessutom ett avdrag, så i slutändan betalade jag inte mer än 49 kr. Det är nästan snuskigt billigt. Jag tror att jag med glädje placerar min själ i deras händer...

Helgen lär (också) gå åt att låta PR-teoretiker gnaga på min hjärna, men jag börjar misstänka att det - kanske - finns ett ljus i slutet av tunneln. Kanske.



*femton år i min värld, vill säga. Tekniken har tydligen varit tillgänglig här sen 60-talet.

Inga kommentarer: