I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2008-07-11

Meme-monkey says:

Dags för fun and games! Regler: ställ fem intressanta frågor till mig. Frågorna besvaras i bloggen. I kommentarerna ställer jag sedan fem frågor till dig; du besvarar dessa i din blogg. Heppla!

Tanja Suhinina frågar:


1. Maskeradkläder för kvinnor heter numera ofta "sexig [någonting]" och ser ut därefter. Kom på en nyskapande sexig maskeraddräkt på ett ännu outnyttjat tema (för män, kvinnor, barn eller unisex spelar ingen roll).

Svårt att välja kostym inför Halloween? Varför inte gå som en Sexig Dalek i år! Kostymen levereras komplett med Extermination-stråle och storhetsvansinne.


2. Hade du någon uppfattning om hur du ville leva som vuxen när du var barn? Hur hade du reagerat om du vaknade, säg, imorgon, och insåg att du levde din barndomsdröm?

Jag hade en mycket bestämd bild: Jag skulle flytta till Paris och utbilda mig till konstnär. Helst skulle jag bo i en vindskupa med romantisk utsikt över stan. Om detta faktiskt inträffade skulle jag bli mycket lycklig, efter lite inledande förvirring (WTF, Paris, liksom). Min bild av Paris är dock mycket romantisk, och misstänker jag, verklighetsfrånvänd. Jag antar att jag till att börja med skulle bli tvungen att lära mig Franska… o_O


3. Jag tycker att det är roligt att lagar, mätenheter, växter (de latinska namnen) och sjukdomar ibland uppkallas efter människor. Vad skulle du vilja få se ditt namn på?

Jag skulle vilja se mitt namn på ett torg eller möjligtvis en park. Antingen det, eller en revolutionerande vetenskaplig teori om immateriell materia. Jag har lite svårt att bestämma mig, men jag har många namn; jag väljer alla tre! ;p


4. Finns det någon film/bok/motsvarande du verkligen tycker om men inte vågar rekommendera till andra människor (i alla fall inte särskilt ofta)? Varför då?

Mnjaäe… däremot diskuterar jag väldigt olika filmer/böcker med olika delar av bekantskapskretsen. Mest för att jag inte orkar förklara intrigen i Doctor Who eller tjusningen med fanfic för gammelmoster med flera; enklare att rekommendera en mer ”lättillgänglig” bok/serie/annat.


5. Om du fick spökskriva sån där "tre saker killar önskar att tjejer visste" till en tjejtidning, vad skulle de vara? Svar med tjejtidningsformuleringar uppskattas.

”Jösses flickor, om ni visste hur jobbigt det är att hålla på att vara initiativtagare hela tiden. När ska ni tjejer börja ta första steget på krogen till exempel? Vad vi pojkar verkligen vill ha är en stark brud som super oss under bordet på fredagen, drar med oss hem och inte släpper iväg oss förrän på söndag eftermiddag. Det är på tiden att även vi pojkar får bejaka vår inre slampa!”

”Nej, en slips och en reservoarpenna är inte en uppskattad födelsedagspresent. Vad vi verkligen vill ha är Lost på DVD och en flaska whiskey. Vi må le vackert och tacka för pennan, men vi lider inombords.”

”Vi vet att vi har sagt att vi älskar era kroppar. Era tänder däremot (aj!) tycker vi inte lika mycket om.”


(Nej, jag har inte läst tjejtidningar på länge. Men friskt vågar är hälften vunnet, som det brukar heta!)

Inga kommentarer: