I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2008-07-29

Semestersex, Queer Jihad och - alltid - Daleks

Saker man kan läsa om överallt i Sommarsverige:
Blondinbella
Graviditet och gravidmagar
Sommar- eller semestersex

Personligen är jag trött på Blondinbella. Eller kanske bara lite avundsjuk? Fast nej, jag skulle inte vilja ha den typ av uppmärksamhet hon får. Särskilt inte med tanke på alla sjuka kommentarer om att "skylla sig själv" som tydligen droppat in efter det övergrepp hon skrivit om. Geez, Sverige, är vi tillbaka i den mörkaste medeltid?

Fast lite beundrar jag att Blondinbella har skitlångt hår som hon orkar bära utsläppt (åtminstone på bild). Jag har också skitlångt hår som jag orkar bära utsläppt i typ två minuter innan jag måste snurra upp det i en tofs. Skillnaden mellan mitt och Blondinbellas hår ligger huvudsakligen i färgton och, i mitt fall, brist på privat hårstylist och tålamod.

Semestersex är väl i förlängningen tänkt att leda till gravidmagar, får man förmoda. Jag är som bekant anhängare till en konspirationsteori angående kondompriser och höjd nativitet, således ser jag överallt smygreklam. Graviditet är i och för sig även en ursäkt för att legitimt gå upp i vikt. Kanske den enda legitima ursäkten? Tur att O vill ha barn...

Saker man inte får höra så mycket om i Sommarsverige:
Queer Jihad
Doctor Horrible
Daleks

Queer Jihad är ett forum för homosexuella muslimer. Eftersom homosexualitet och islam anses något motsägelsefullt, är denna sajt ett intressant initiativ som förtjänar mer uppmärksamhet eftersom förbud och förföljelse suger.

Doctor Horrible's Sing-Along Blog är en internetproducerad musikal i tre delar, skapad av Joss Whedon (Buffy). Den låg ute på nätet till allmänhetens beskådan och glädje, och kan nu laddas ner via iTunes eller köpas på DVD. För den som gått och nynnat på soundtracket till Once More With Feeling är Doctor Horrible a must see.

Daleks är å andra sidan alltid lika aktuella, vare sig man kan läsa om dem eller ej. Nu senast planerade en gosse att arrangera en kidnappning av en tös, för att sedan hjältemodigt dundra in på sin vita springare och rädda henne från -- en Dalek. Personligen skulle jag nog föredra att bli Mrs Dalek... men gossen ska ha stilpoäng för kreativitet, absolut.

Funderar på att döpa om inlägget; Blondinbella gravid med homosexuell Dalek. Det torde vara uppenbart att det enda hos mig som är queer är min humor.

Inga kommentarer: