I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2008-07-21

It's like red, but not quite

Late night call från Los Padres: Har du något som är rosa?
Jag: Näe... äh... va?!

Efter en raid i min lägenhet fann jag en handfull olika grejer som på något vis innehöll rosa. Övervägande delen av dessa var badrumsgrejer, mousse-flaskor och liknande. Rosa är kort sagt inte en färg som är vanligt förekommande i mitt hem, således hade jag ingen gammal t-shirt, lakan eller liknande att klippa till en rosa triangel av. Det som efterfrågades var just tyg, och det var ju rätt kört.

Lyckligtvis är jag en resursfull kvinna med många talanger; den stundande rosalösa katastrofen kunde således avstyras genom skapandet av en pin. Jag är bra på pins. En styck pin med rosa triangel, således. I'm so l337.

Jag tror för övrigt att rosa är den mest provocerande färgen som finns. Eller kan ni tänka er någon annan färg om vilken någon skulle kunna utbrista "Jag skulle absolut aldrig klä mitt barn i ..."? Själv klär jag inte i rosa, men jag har ingenting emot färgen i sig. Man hittar inte så många rosa saker hemma hos mig, men jag har å andra sidan inte särskilt mycket som är brunt heller, eller gult. Rött är den färg som dominerar hos mig och även hos O, vi har ju tur på det sättet att i alla fall en smak- och inredningsdetalj är samstämmig... ^_^

Inga kommentarer: