I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2008-04-22

Pimping tha Blog

Jag har inte riktigt kopplat det där om att meningen med att blogga är att ha så många läsare som möjligt. Det är ungefär lika logiskt som att meningen med livet är att ha många kompisar, hallååå...

Jag tror inte att min blogg har några läsare alls (ingen som ger sig till känna i alla fall), men lika glad är jag för det. Jag minns den gamla goda tiden då bloggar kallades dagböcker, och användes som sådana. Poängen med en dagbok har väl aldrig varit att ha många läsare? En blogg är mer som en mix mellan dagbok och scrapbooking. Kleta in lite fina länkar, pimpa lite bilder och voilá! Det är en interaktiv digital dagbok, hepp!

Dock är vi alla hycklare, så även jag; därför har jag gått och registrerat min blogg på bloggportalen, så att alla som söker kan finna ljuset och fyndigheten i mina blogginlägg. Jag gör det i och för sig mest för att andra tecknare ska finna mina bilder och hänfört beundra dem, eftersom jag resonerar som så; ska man sälja sig ska man helt klart göra det av rätt anledning. Jag behöver inte läsare, bara uppmärksamhet. Hyckel hyckel cykelnyckel.

Det är strålande solsken ute, men jag sitter inne och vilar upp mig framför datorns välgörande ljus eftersom min förkylning brutit ut. Hur var det nu, är det när man börjar nysa som förkylningen håller på att gå ur kroppen, eller? Ändå tycker jag att jag varit så förnuftig och inte kastat av mig alltför mycket kläder i vårsolen... igår tyckte jag mig se en ung man som spatserade runt med bar överkropp. Lite väl optimistiskt, tyckte jag, och tog en närmare titt. Det var ingen bar överkropp, det var inte ens en ung man. Det var en tjej i beige/hudfärgad t-shirt. Antingen är jag själv optimist eller så har jag börjat hallucinera. Ack vår, om blott mitt förnuft du ville skona!

Inga kommentarer: