I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2008-04-25

Life in plastic is fantastic

Alltså, vad är grejen med att inte använda kondom som ett självklart skydd när man sexar loss? Både kidsen och bratz i min egen ålder gnäller om att kondoooom, det är så joooobbigt, uäääh!!!

Korkat, säger jag om det! Jag är ett stort fan av kondomer (huvudsakligen för att jag inte gillar p-piller, men det är en annan historia), och har aldrig fattat varför de skulle vara pinsamma, en lustsläckare eller på något vis negativa. Ja, OK, de går sönder ibland, men det är fortfarande en mer välkalkylerad risk att sätta på varandra med en kondom som skulle kunna gå sönder, än att sätta på utan kondom. Det senare skulle kunna medföra så otroligt många fler otrevligheter, förstår sig.

Enligt en studie av Maria Ekstrand anser en stor del av unga killar att preventivmedel är tjejens ansvar, att det finns situationer då det är värt att köra utan, att blah blah blah. Vart kommer alla de där dårfinkarna ifrån? Jag har aldrig sprungit på en kille som varit ovillig att använda kondom. As for responsibility... det är självklart bådas ansvar att se till att kondomer finns tillgängliga. Varför gå ut på krogen och ragga om du inte är förberedd med kondomer, liksom? Typ som att glömma körkortet när du ska hyra bil, lika väl genomtänkt. Sen är förslaget om att ta på kondomen under själva sexet en fin indikaton på att förspelet är över, att man börjar känna sig redo för huvudrätten. Hungrig kan man ju vara både som tjej och kille.

Kom igen, folk, some of the fun is to put it on! Kondomer är fina, roliga och bra. Om man är latexallergiker finns det gummi i alternativa material. Det enda som är dumt med kondomer är att de kostar så mycket, kanske dags att lägga ner konspirationen och dra ner priset?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Finns även tjejer som säger att dom tar p-piller, sen skyller på att dem inte fungerade.

Sliven sa...

Visst, p-piller kanske kan glappa, jag vet inte riktigt hur säkra eller osäkra de egentligen är. Men det smartaste är ju faktiskt att använda kondom även om man käkar p-piller.

Anonym sa...

Vanligaste orsaken till att p-piller inte fungerar är att tjejen glömmer ta dem. Som kille skulle jag aldrig vilja stoppa in den utan kondom.

Sliven sa...

Nej, för vem vet vad andra lämnat efter sig om ens partner sexat runt kondomlöst? Ew, says I.

disktrasa sa...

P-piller ger ett jättebra skydd eftersom det tar bort lusten helt. Iaf för mig. :]