I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2008-04-21

Allmänna Fullföljardagen

Dagens fel: maila kåren för att berätta att man inte längre önskar mottaga informativa brev - men skicka det som massutskick till alla på mailinglistan. Jag bryr mig inte så mycket om din nuvarande livssituation, vännen. Du kanske skulle ha dubbelkollat?

Dagens rätt: Lämna in uppsats-PM tre dagar för deadline. We're just that hot.

I övrigt är det vår på riktigt, vilket är ett stort plus. Men jag börjar bli förkyld, vilket är ett stort minus. Å andra sidan har vi stökat undan veckans uppgift, så jag kan ligga hemma och kurera mig i lugn och ro... det måste ju räknas som plus, eller hur?

Jag fick ett energiryck och översatte de sista stripparna i Motvind, serien jag gjorde som slutprojekt i Hofors. I feel so fulfilled! Eller, nja. Men det är avslutat nu. Jag kanske är en sån som alltid fullföljer (även om det tar tre år)? Fullföljare är attraktiva på arbetsmarknaden, i alla fall om jag får bestämma. Och det får jag. Jag tar mig den rätten och proklamerar härmed att de människor man helst vill jobba med är typen som fullföljer sina projekt. Vi kan ha en egen dag, allmänna fullföljardagen. Glad fullföljning, allihopa!

Inga kommentarer: