I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2008-04-15

April, april, lura mig lite till

Saker man undrar:
Varför är det så kallt?
Vart är våren?
Varför gör folk så konstiga saker?

Särskilt det sistnämnda får mig att klia mig extra mycket i huvudet. Pressen i detta land har ju för vana att publicera små glada Aprilskämt, därför läste jag tidningarna med en extra nypa salt den första april. Problemet var bara att väldigt många artiklar och notiser stod som kandidater till Aprilskämt. Min personliga gissning, den om att Svenska och Danska posten ska slås ihop, var tydligen inte alls ett skämt (alternativt ett extremt väl genomfört skämt). Minst femton andra saker kan ha varit fejkade. Och ungefär tre gånger om dagen läser jag om någon underlighet som nån knepig typ hittat på. Hela världen är ett Aprilskämt, och media har gått på det. Vi har alla gått på det, utom jag. Men man kan ju inte förvänta sig att alla ska vara lika klarsynta... eller?

Snart börjar Simpsons, den gula familjen som för ett någorlunda normalt liv i en galen tillvaro, ungefär som resten av oss. Garanterat kontinuerliga konstigheter, det ligger en viss trygghet i det.

Inga kommentarer: