I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2008-04-23

Av Cell är du kommen...

Jag skulle bra gärna vilja veta hur mekaniken bakom blandade eller slumpade låtar fungerar egentligen. Jag kör iTunes, och låter spelaren slumpa fram nästa låt ur mitt tämligen breda musikotek. Påfallande ofta är det dock samma låtar som spelas hela tiden, det finns musik jag glömmer att jag har eftersom den aldrig dyker upp. Ibland slumpar spelaren bara på samma bokstav, men den regeln gäller inte alltid. Har funderat på om iTunes alltid slumpar, säg, var femte låt eller så, men... svårt att klura ut det där. Just nu slumpar iTunes julsånger. Mysigt, men ack, så fel.

Ska snart på cellprovskontroll, och läser en uppmuntrande artikel om mördaren som kunde fällas efter att man säkrat hans DNA... genom att jämföra det med DNA från hans dotters vaginaltest. Det är sånt som får en att pigg och glad skutta ur sängen och gå till gynekologen; "Tänk om mitt cellavskrap kan hjälpa mänskligheten!"

Genetisk övervakning eller personlig integritet, det är frågan... Cellprover sparas, men alla personuppgifter är sekretessbelagda, sägs det i informationsbladet från provtagningen. Det står även att man kan be om att provet inte sparas. Antar att folk med DNA-skygga släktingar gör bäst i att läsa det finstilta, då?

Saker jag borde göra: Skriva färdigt uppsats för kommunikationskursen (ska vara inne 9/5), Styra upp rester i datakurs (vinnare i kategorin "sämst administrerade kurs" av en enväldig jury).

Saker jag gör: Skissar på en bild till en annonstävling, Ser på Dark Angel på DVD, Nyser.

Dark Angel borde ges ut som serieroman. Jag tror serien skulle göra sig bra i det formatet, det funkar ju för Buffy. De är i samma genre, så why not? Oh, Fooox? Jag har ett affärsförslag åt er...

Inga kommentarer: