I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2008-06-16

Piiiiiiiiiip, det är sommar! Med vin och knark!

Uuuurk, jag hatar myggor. Inte nog med att de suger blod, lämnar bett som kliar och är allmänt äckliga, de måste pipa också! Mången ljuv sommarnatt förvandlas till en svettig mardröm när man i ren desperation ger upp och gömmer sig under täcket för att slippa de pipande monstren. I år har myggen högsäsong runt Sandviken, vilket får mig att rysa; jag minns monstermyggorna i Hofors, som brukade jaga in oss från picknick eller avslutningsfest i det gröna. De var supersized, det var inte helt omöjligt att missta dem för små helikoptrar! Blääähhh, jag är glad att jag inte bor där längre. Urk urk urk.

Lite trevligare nyheter inför midsommar är stjärnornas viner; här har vi ett marknadsföringskoncept jag gärna köper. När får man se Kiss på systemet? Jag köper så gärna en Madonna, om så bara för flaskans skull... jag är en sucker för snygga vinflaskor. Men eftersom de flesta viner i artikeln ser ut att vara röda tror jag för all del att jag skulle uppskatta innehållet också.

Which reminds me, en stöt på systemet skulle sitta fint före midsommar. Ordval courtesy of FRA-lagen, som säker kommer att spammas till bristningsgränsen om den går igenom... Kan mycket väl föreställa mig en störtvåg av mail om hur man bygger bomber fast ändå inte, högar av knark som inte finns (annat än i cyberspace) och inte-riktigt-terrorister som nästanplanerar låtsasattacker. Om någon frågar mig vad jag har i väskan, svarar jag spontant "Knark". Om någon övervakar mig ska de väl i alla fall ha lön för mödan (och för skattepengarna), kan man tycka. I don't like the drugs, but I'll do them for you.

Inga kommentarer: