I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2008-06-23

Utpumpad och platt

Så, midsommar kom och gick även i år. Regn? Check. Myggbett? Check. Solbränna? Not so much, men händig kvinna reder sig själv: lite brun-utan-sol råder bot på dylika predikament. Till alla semesterfirare/campare har jag dock en uppmaning: semestersex är jättekul. Sova på platt luftmadrass är inte lika jätteskoj, så var för all del försiktiga när ni sexar loss. Trust me, I know.



Visst var det skönt att vara på landet, vi sög i oss litervis med frisk luft och däckade ihop totalt framåt småtimmarna varje natt. Men det är skönt att komma hem och få andas stadsluft också. Idag har jag en typisk "efter semestern-dag", travar runt i mjukiskläder, internettar och käkar choklad. Supermysigt. Ute har det dessutom spöregnat, så jag behöver inte ha dåligt samvete för att jag inte är ute och tar vara på det fina vädret; svenskarnas sommarångest. Är det bara sol tre veckor om året får man bara inte lov att sitta inne om det inte regnar. Inatt ska jag tvätta, så är min härligt ospännande dag komplett! Vi har tur som har tvättid på nätterna i mitt hus, man kan tvätta till 02.00, sen startar nästa tvättdygn 05.00, så i princip kan jag sätta igång att tvätta när jag kommer hem från jobbet på morgnarna. Om jag hade velat, vill säga.

Tvättid i all ära, my cherry on top ikväll är senaste avsnittet av Doctor Who. Jag skulle kunna skriva metervis med spoilers, men jag tror jag låter bli; i den här bloggen kan man ju inte lägga alla snaskiga insiderdetaljer under ett cut, som man kan på LJ. I'll let whomever it concerns deal with the spoilers. ^_~

Inga kommentarer: