I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2009-09-05

Stupidity hurtz my earz

Häromkvällen satt jag ganska långt ifrån en man på bussen. Han lyssnade på musik. Det gjorde jag också, om än inte frivilligt. Lyssnade på hans musik, vill säga. Denne arme man ägde nämligen högst tvivelaktiga hörlurar, och var troligtvis även mer eller mindre döv. Således skvalade hans musik över hela bussen.

Tydligen hade han i sin musikspelare en låt, varken mer eller mindre. Jag borde kanske säga stackars honom, men väljer att i stället säga stackars mig. Nästa gång jag åker buss planerar jag att medtaga en styck musikanläggning, med vilken jag kan anlägga moteld vid behov. Spänningshuvudvärk är nämligen inte någonting jag tycker om att ha. Positive pain, I don't think.

Idag står kräftor på menyn. Om mannen med dövörat åt kräftor lite oftare skulle han kanske inte känna behovet att gå runt och utsätta andra för sin musiksmak?

Inga kommentarer: