I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2009-09-21

Kreativ beslutsångest

Ibland känner jag mig som en energisk enkvinnas-orkester utan instrument. Jag har en massa lösa låtar och notblad, men det kommer liksom ingen musik. Ofta på grund av triviala anledningar, som att jag inte kan bestämma mig för vad låtarna ska heta. Man kan ju inte sjunga låtar utan titel, heller? Och för den delen, hur ska skivomslaget se ut? Ska jag ge ut på eget bolag, eller försöka sälja in en demo?

Nu handlar ju inte detta om musik egentligen (och det kanske är tur, med tanke på krisen i skivbranschen), utan mer om bildkonst och serier. Men det är lika svårt för det. Ska jag göra ett fanzine med olika serier, eller bara en? Borde man ha med en krönika också, eller kanske ett par noveller? Om man skulle ta och klämma in ett par foton också?

Min hemsida, ett pågående projekt sedan urminnes tider, hindras i sin framfart av att jag inte kan bestämma mig för vilket domännamn jag ska använda. Det mesta jag skapar har dessutom en mognadsperiod på ungefär sex månader, innan jag kan tycka att det är bra nog. Ungefär som fint vin lagras mina alster i mörka, torra utrymmen, för att sedan en dag orsaka en smakexplosion... om jag bara kan komma på en fin titel, klura ut hur man får bra priser från ett tryckeri, och framför allt: Hur i helvete lär man sig att vara nöjd och bara släppa iväg grejerna?!?

Hanna har snickrat ihop en riktigt fin webb-portfolio. Om jag lyckas ta mig i kragen och dämpa min beslutsångest, ska jag låta mig inspireras att lägga upp en egen sida, mycket snart. Allt jag behöver är lite pengar och ett bra domännamn...

Inga kommentarer: