I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2009-09-12

Bananas

Hur tänker egentligen de som lägger TV-tablån på TV4? Vem har tid och lust att sitta framför TV:n varje vardagskväll för att inte missa något avsnitt av Heroes eller Överlevarna? Vad hände med att sända programmen en gång i veckan, blev det omodernt medan jag pysslade med annat? Jag kanske tillhör en minoritet, som inte vill sitta i TV-soffan alla dagar, men jag misstänker snarare att TV4 bestämt sig för att bara pressa ut alla serier och "storsatsningar" så att de ska kunna visa IDÅÅÅL dygnet runt sen framåt hösten.

Apropå storsatsningar ... tio förmodat kända svenskar som ingen egentligen vet vilka de är, som skickas ut i djungeln utan myggnät* och får tävla i att bli levande begravda i småkryp (har produktionsteamet ingen fantasi?). Detta upplägg må kallas många saker, men "storsatsning" är nog inte med på listan.

Men! Aldrig ge kritik om det inte är konstruktiv kritik, som jag lärde mig i fanfic-världen! Kan man inte satsa på att istället slå ihop dokusåpan Ensam mamma söker med de likaledes ensamma i Bonde söker fru? För att hotta upp det hela lite kan man ju sedan skicka dem till Malaysia. Så kan de stanna där tills alla tävlande antingen legat med eller ätit upp varandra. Det tycker jag skulle vara lite intressant. Och så kan man sända hela härligheten på nån kabelkanal som jag ändå inte har (det är för övrigt detta som ger mig rätten att klaga specifikt på TV4). All better!

Detta, kära ni dokusåpaskapare som är på jakt efter idéer, är ett tips som ni får av mig alldeles gratis. Jag hoppas verkligen att det ska smaka.

*Är det bara jag som tänker "Hmmm, studioproduktion"?

Inga kommentarer: