I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2009-04-06

Sweden's got the Blues

Läser en debattartikel av en riksdagsledamot som inte fick ta med sig bebisen in i riksdagskammaren. Det mest intressanta är inte artikeln i sig, utan det mottagande den fått av dem som kommenterat. Genast kommer jämförelsen att härnäst tar kirurgerna med sig bebisar in i operationssalen, brandmännen kräver att få amma under utryckning och jag vet inte vad. Samtidigt som jag inser att ovan nämnda miljöer är tämligen olämpliga för bebisar, måste jag ändå fråga mig huruvida politikerna i riksdagen verkligen måste koncentrera sig lika hårt som kirurger under en rutin-votering. För det vore ju faktiskt lite skrämmande i så fall. Men med tanke på de tv-inslag jag sett från riksdagen, där folk helt sonika somnat av leda (om de alls är närvarande), tror jag inte att vi behöver oroa oss just på den punkten. Vem vet, en kinkig bebis kanske hade lett till ett snabbare beslutsfattande, så att alla kunde gå hem lite tidigare och laga middag?

Blåmåndag idag. Det är inte bara dagens namn som är blått, jag tycker att det finns lite väl många blåa nyanser i landet idag. Stängda blåa dörrar till små, blåa pojkrum där färgen rosa är bannlyst. Det är faktiskt lite sorgligt.

Inga kommentarer: