I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2009-04-16

Let's Hoongla

Satte om min sökmotor till Hoongle, som är typ som en mix mellan Google och Free Rice. Googla som vanligt och donera mat while you're at it. Förhoppningsvis gör det någon sorts nytta. Och så låter namnet som "hångel", pluspoäng på det.

The Hunger Site

Andra ställen man kan gå till dagligen för att klicka är The Hunger Site, som är ett underprojekt till The Breast Cancer Site. Där kan man även klicka för att stödja djur, regnskog och barn, när man ändå är igång.

Som med all välgörenhet, ställer man sig frågan om hjälpen verkligen når fram till de utsatta? Men det är i alla fall enkelt, sponsrat och tämligen kravlöst, till skillnad från många andra välgörenhetsorganisationer. Jag gör hellre vad jag kan än har dåligt samvete över alla fadderbarn, jättepandor och träd som jag inte har råd att sponsra. Det är lite som det här med missnöjet, det är svårt att stödja någonting utan att genast skuldbeläggas för att man inte hellre stödjer något annat. Varför politiska flyktingar, men inte svältande barn? Än sälarna då, ska inte de få någon hjälp? Och så vidare, i all evinnerlighet.

Nu Hoonglar jag medan jag surfar. Det är i alla fall något jag är bra på.

2 kommentarer:

Tomas [lopec] sa...

att hångla medan man surfar. fan, tjejer är verkligen bra på att göra flera saker samtidigt ;)

Sliven sa...

Säger man "simultanförmåga" tillräckligt många gånger så fastnar det, helt enkelt. ^_^