I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2009-04-22

Saker jag inte förstår:


  1. Vad menar underklädesmärket Hot Milk egentligen med "feminin"? Att skapa underkläder som ska få gravida och ammande kvinnor att känna sig snygga och sexiga är väl ett koncept jag kan köpa, men jag har svårt att föreställa mig hur någon inte skulle kunna känna sig feminin när hon AMMAR? Oavsett om det sker i aska och säck, liksom. Vill de ha en riktig utmaning, föreslår jag att de skapar underkläder som får ammande kvinnor att känna sig lite butchiga.

  2. Varför röstade alla fildelare och datanissar jag (då) umgicks med på Folkpartiet? Hur tänkte de?

  3. Vad är egentligen grejen med grupparbeten? Det slutar ändå alltid med att samma personer gör allt, och att den kollektiva insatsen blir sämre än om var och en jobbat på egen hand.

  4. Hur kommer det sig att det fortfarande anses finare att vara morgonpigg än att vara kvällstrött? Jag gick upp jättetidigt i morse, och hittills har det inte lönat sig ett dugg.

  5. Varför kräks alla nygravida kvinnor på film? Är det en fördom filmskaparna har? Jag har varit gravid i över sju månader, och jag har fan inte kräkts en enda gång. Försöker ni inbilla mig att det är mig det är fel på?

  6. Hur kan man sitta i SVT:s morgonsoffa och påstå att man satsar på att hjälpa unga ut i arbetslivet, när man tillhör ett av de partier som varit med om att plocka bort möjligheten till A-kassa för studenter? Är man nyutexaminerad och arbetslös hade väl A-kassa varit en bättre start än Soc. Om man nu inte har samma hållning som hon Adamo, och utgår ifrån att unga inte vill jobba. En hållning som jag inte heller riktigt förstår.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sköna kommentarer :)
Och jag måste bara hålla med i allt...

Sliven sa...

Tack! ^_^