I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2007-07-06

Pride and Work

Premiär för Sundsvalls Pride igår, strålande väder och fin uppslutning, även om man kan önska sig roligare artister nästa år (Olé Olé-Andrés imponerar inte riktigt på mig).

Men vart tog Pridetåget vägen? Frågan ställdes av inhyrda underhållare i det officiella efterfest-tältet, och var berättigad; de flesta verkade smita iväg till middag, dusch eller privata förfester och underhållarna fick nöja sig med att uppträda för alldeles vanligt folk. Åh, samt för tre Pride-tågare som var alldeles för oförtjusta i melodifestivalspartaj för att erkänna att vi representerade det "försvunna" Pridetåget.

Anyway, way to go Sundsvall! Nu har jag Gatufestat med obligatoriskt öltältsittande och musikunderhållning, och är ganska nöjd. Det enda som var fel var bristen på festhångel, men det är förståeligt att sådant kan vara svårt att finna just på Pride, samt i Los Padres' sällskap... Oh, well, there's a time and place for everything, I suppouse...

Dagens WTF: C-string. (Som om inte vanlig string var illa nog?!)
En användarapport ger vid handen att C-string är precis lika dumt som det låter. Men, eftersom man ska vara källkritisk; prova och döm själv. Personligen avstår jag.

I övrigt filar jag på "Sur och Söt" i ny tappning. Upphottad design och fler strippar, så kan jag skicka den till Arbetarbladet tex, se om de är intresserade av att ta in den. Måste fixa klart spelillustrationerna först, dock. So little time...

Inga kommentarer: