I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2007-07-10

Snedvridning, you Fail!

Fortfarande kallt.
Fortfarande pank.

...vad är det för snedvridning i världen, när man med kunskaper, arbetslust och relevant utbildning fortfarande inte kan få tag på ett jobb? Seriöst, när Soc är den enda rimliga utvägen trots ovan nämnda "kriterier" (vi kan lägga till körkort, för sakens skull), då är det definitivt Something rotten in this Pit of Doom.

Jag skulle vilja veta hur de tänker, de små grå gubbarna, när de hittar på en sån sak som att till exempel plocka bort möjligheten till a-kassa direkt efter studierna?

"Jo, men om man inte har några pengar, och då menar vi inga pengar alls, och går i ständig ångest över hur man ska få råd att leva, då blir man jätte-jättemotiverad att jobba och bryr sig inte om petitesser som hur man ska få råd att betala av studielånen och sådär." Och, som genom ett trollslag, sjunker arbetslösheten! Eller?

Jag vill jobba. Jag vill tjäna pengar, egna pengar, och försörja mig själv.
Jag utgår ifrån att de flesta faktiskt vill det. De små grå gubbarna verkar utgå ifrån att det är tvärtom. Utgår de ifrån sig själva, tro?

Som sagt, jag vill. Men ack, så mycket ångest som kunde sparats om jag visste att jag hade en temporär försörjningskälla tills jag hittat jobb. Och geez, så mycket energi att lägga på jobbsök, och senare i det nya jobbet! Nu är det mer så man är rädd att behöva sjukskriva sig på obestämd tid för stressrelaterad ångest så snart man får fast anställning... enda anledningen att låta bli vore att bevisa att de små grå gubbarna har Fel Fel Fel.

...bara tre år kvar, förhoppningsvis.
Fail, små grå, Fail!!!

Inga kommentarer: