I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2010-02-01

Tuesday is Busy-day

Jag har fortfarande inte kommit så långt med min hemsida. Eller med min beslutsångest, för den delen. Fast jo, jag har nog kommit en bit på vägen med den. I alla fall när det gäller domännamnet. Hur som helst har det nästan gått sex månader sedan mitt senaste inlägg i frågan, vilket borde vara ett tecken på att den kreativa mognadsprocessen ska vara klar att släppa solmogna produkter från träden vilken dag som helst, nu. As it were.

Tecknar gör jag inte så jättemycket, heller. Skissar på en serie, nytt projekt. (Alltid nya projekt. De är av någon anledning roligare att påbörja än att avsluta. Märkligt, det där.) Manus till inledningssviten är typ klart, men ingenting är färdigtecknat. Ni får kika på en färglagd skiss istället, varsågod:

(Klicka för större bild)

Måste förresten hårdträna om jag ska stå och vara representativ och intressant om en månad som serietecknare, känner jag. Undrar om jag kan få en bra deal på modellteckning som en löneförmån?

... efter en snabbkoll på kurshemsidan frågar jag mig, inte för första gången, varför måste allting ligga på tisdagar? Är det en konspiration av något slag?

Vänta. Nu har jag hitta nåt på måndagar. Det är visst idag. Ajdå. Men kanske nästa vecka?

Inga kommentarer: